FINANTS 2017 september
Tarkvara RAPID FINANTS täiendused
- Lihtsustatud kreeditarve loomist – ühe hiireklikiga on võimalik tavalise arve kõik andmed kanda kreeditarvele, kogused lisatakse ridadele miinusmärgiga.
Müügiarved >
- nimekirja päises nupp “Lisa uus arve olemasoleva arve andmetega” > kasutajale kuvatakse aken valikutega: tavaline arve või kreeditarve.
Kui kasutaja valib kreeditarve, siis koostatakse uus arve kreeditarvete seeriasse.
Ridadel samad artiklid, mis algsel arvel, aga kõik kogused negatiivsed.
Kui algse arve eest oli raha laekumata, siis seotakse kreeditarve algse arvega.
- Lisa uus arve kreeditarvete seeriasse > arve real pakutakse vaikimisi koguseks -1.
- Müügiarved > Müügiarve ekraanil > Kasutaja märgib makseviisiks pangakaart: tehtud ettevalmistused andmevahetuseks kaardimakse terminaliga Ingenico ICT220, mis ühendatakse ettevõttes arvuti sisevõrku. Rapidis tuleb võimalus saata müügiarve summa tasumiseks otse kaardimakse terminalile. Enne veel vajalik Rapid tarkvara sertifitseerimine, mida teostab Swedbank, protseduuri tähtaeg on oktoobri lõpus.
- Täiendatud panga tehingute impordi protseduuris kreeditarvete sidumist raha laekumise dokumendiga. Vajalik täiendus Rapidi kasutajatele, kes koostavad sageli kreeditarveid.
Raha > Panga tehingute import väljavõtte failist > müügiarvega sidumine – nüüd seotakse ka negatiivsed arved, kui arve number on selgituse tekstis.
- Ostuarved > arvete nimekiri ekraanil >
- Kui arve on imporditud e-arvest ja arve veel kinnitamata, siis väljal Dok.nr. on taust helesinine.
- E-arve import:
- Telema formaadist > kui e-arves on olemas lepingu number või saaja nimi ja kood, siis salvestatakse see info ostuarvele viidete väljale.
- Pangaliidu formaadist > täiendatud sisendkäibemaksu salvestamist: kui e-arves puudus käibemaksude kokkuvõte, siis varem lisati sisesendkäibemaksu summa ostuarve reale; nüüd sisendkäibemaksu väljale.
- Finantsaruanded >
- Lisatud käibedeklaratsiooni juurde hankijate käibemaksukohuslase numbri kiire kontrolli võimalus, sest on esinenud olukordi kus kauba või teenuse müünud ettevõte koostab arved käibemaksuga, kuigi ta pole enam juba mõnda aega käibemaksukohustuslane.
Käibemaksu aruanded > Käibedeklaratsioon KMD > aruanne ekraanile > tööleht “Ost”:
- uus nupp “Kontrolli kehtivat KMKR nr.“– kontrollitakse järjest iga hankija nimetuse ja reg.koodi alusel e-äriregistrist KMKR numbri olemasolu või puudumist.
Kontrollprotseduuri lõppemisel kuvatakse aknasse veerg “Uus KMKR nr” – kui see täidetud, siis kontrolli tulemusena leitud uus number erineb Rapidis olevast. Kui hankijal KMKR numbrit ei leitud, siis kuvatakse tekst “Pole km-kohuslane”. Kui on muutusi KMKR numbites, siis leheküljelt lahkudes küsitakse “Kas salvestame muutused kliendi kaartidele?”.
- Uus veerg “KMKR nr” – hankija käibemaksukohustuslase number kliendi kaardilt.
- Kui Rapidis hankija KMKRnr või regnr puudub, siis on KMKR nr taust roosa.
- Müügitulu koond > lisatud rea müügitulu % kokku summast.
- Kliendid > kliendikaart topeltklikiga ekraanile > tööleht “Saajad” >
- tulp “Maakond” – uus nimetus “Linn,vald ja maakond“;
- vajutades väljal “Linn,vald ja maakond” klahvi F3, avaneb aken Eesti linnade ja valdade nimekirjaga. Kui kasutaja valib vajaliku, siis see salvestub väljale.
Lisamoodul TELLIMUSED täiendused
- Tellimused > Müügitellimused > Import e-tellimusest (XML-failist):
- Kui olemas tag E-Document/Document/ DocumentInfo/ DocumentContentText, siis selle sisu salvestatakse tellimuse viidetesse.
- Kui kui saaja kood tagis E-Document/Document/ DocumentParties/DeliveryParty/UniqueCode ei ole saajate tabelis andmevahetuskoodide hulgas, siis otsitakse otsitakse seda saaja_id järgi.
- Kui on olemas kontaktisiku kood tagis E-Document/Document/ DocumentParties/BuyerParty/ContactData/ContactPersonCode, siis kontrollitakse kas vastav isik on sama kliendi kontaktisik?
1) Kui Jah, siis salvestatakse kontaktisik tellimuse vastavale väljale.
2) Kui Ei, siis lisatakse viidetesse kontaktisiku info viidetesse: Isik: + <isik_id> + <isiku eesnimi, perenimi ja meiliaadress>.
Lisamoodul JAEMÜÜK täiendused
- Täiendatud kaardimaksete teostamist – uued viipemakse võimalusega pangakaardid ja täienenud nõudmised tehingutele.
- Viipemakseid saab hakata läbi Rapidi teostama peale tarkvara sertifitseerimist, mille teostab Swedbank; protseduuri tähtaeg on oktoobri lõpus.
- Lisatud võimalus tehingut tühistada ka Rapidis: Müükide vaatamine > otsi üles vajalik kviitung > ava ekraanile > päises uus nupp “Tühista tehing”. Kaardimakse tehingut on võimalik tühistada niikaua kui pole tehtud makseterminalil päeva tehingute saatmist panka (käsitsi või automaatselt).
- Kasutaja valib jaemüügi sisestamisel makseviisiks Pangakaardi > Täiendatud teateid kasutajale, kes kaardimakset teostab.
Lisamoodul TEENINDUS täiendused
- Teenindus >
- Objektid > päises uus nupp “Uus juhtum” – pakub võimaluse otse objekti kaardil alustada uue teenindusjuhtumi sisestamist.
- Juhtumid > uus nupp “Artiklid” – kõik juhtumitele sisestatud artiklid. Esimeses vaates kuvatakse ainult lõpetamata juhtumitele kantud artiklid, aga võimalus otsingu nupuga kuvada ka muid valikuid.
Lisamoodul ÜÜR täiendused
- Aruanded > uus nupp “Viivise arvutus” – võimalus välja trükkida viiviste arvutamise protseduur.
- Kui kasutaja on ekslikult kaks korda alustanud uut arvestuskuud, siis nüüd võimalus tal endal tagasi võtta:
Seaded > Asulad > tulp “Müügiarvete seeria” > hiire paremklikk > kui jooksval arvestuskuul ja eelneval kuul pole koostatud ühtki arvet, siis muudetakse arvestuskuu ühe kuu võrra varasemaks.
Lisamoodul Admin täiendused
- Töö firmadega > tabelis on read järjestatud ettevõtte nimetuse tähestikulises järjestuses, kahes rühmas, esmalt käibel, siis mittekäibel firmad.